bin katılımcı ile gerçekleştirilen Space Invaders Turnuvası, günümüzde turnuvaların düzenlenmesinin önünü açtı ve yeni bir ekonomik alan yaratmayı başardı. 1990’lı yıllara gelindiğinde ise oyun konsollarının ve arcade makinelerinin piyasaya hakim olmaya başladığına şahit olduk. Nintendo gibi marka değeri yüksek olan konsol firmaları küresel rekabeti lehine çevirmek için bu dönemlerde dünya şampiyonalarına sponsor olmaya başladı.

Günümüzde büyük turnuvalar ile adından sıkça söz ettiren MLG, Kuzey Amerika’da televizyondan yayınlanan ilk e-spor turnuvasını düzenleyerek e-spor tarihine geçmeyi başardı. 2006 yılında Halo 2 seri maçları U.S.A Network üzerinden canlı yayınlandı, ancak istenilen reyting seviyelerine ulaşılamaması nedeniyle yayınlar kısa bir süre sonra ekranlardan kaldırıldı. MLG’nin bir diğer başarısı ise e-spor internet üzerinden yayınlanan ve 2012 yılında gerçekleştirilen bahar şampiyonasında 4 milyondan fazla izleyiciye ulaşması olarak öne çıkıyor. Bu rakam ile birlikte e-spor dünyanın en önemli spor müsabakalarını izlenme oranları bakımından geride bırakmayı başardı.

" />
MEHMET ÇAĞLAR
E SPOR OYUNCULUĞU

Son 10 yılda dünyanın yaşadığı hızlı ve engellenemez dijital dönüşüm, sosyal hayatımızda yer alan kavramları her gün değiştirmeyi sürdürüyor. İş dünyası ve eğitimin yanında bilim, sanat,  eğlence gibi alanlarda da baş döndürücü bir değişim yaşanıyor Aynı şekilde spor kavramı da bu dönüşümden payını alıyor. Bu değişimin hayatımıza soktuğu yepyeni bir kavram ve meslek de elektronik spor (e-spor). Artık küresel bir sektör haline gelen ve hem dijital, hem ticari hem de eğlence dünyasında kendine bir edinen e-spor, fan ve oyuncu sayılarını da katlayarak artırıyor. 8 Temmuz Video Oyunları Günü’nde bu yeni meslek dalına biraz daha yakından bakmaya ne dersin?

Günümüzde artık kabul görmüş bir meslek, küresel bir ticaret ve sporun da yeni versiyonu olarak kabul edilen e-spor, 2000’li yıllardan başlayarak günümüze kadar gelen süreçte büyük bir ivme kazandı ve gelişim gösterdi. Bir ağ üzerinden bilgisayar, konsol ve mobil cihazlar aracılığıyla çevrimiçi ya da çevrimdışı olarak, bireysel veya takım halinde oynanabilen oyunlar yeni bir algı ve çalışma alanı yarattı. 1970 yılında piyasaya sürülen ilk oyun konsolu Atari’den bu yana epey bir yol kat eden e-spor günümüzde sanal mecralarda stratejinin, reflekslerin ve zekâ oyunlarının alanı olarak öne çıkıyor.

Bilinen ilk video oyun turnuvası 1980 yılında Atari tarafından düzenlendi. E-spor tarihi açısından büyük bir öneme sahip ve 10 bin katılımcı ile gerçekleştirilen Space Invaders Turnuvası, günümüzde turnuvaların düzenlenmesinin önünü açtı ve yeni bir ekonomik alan yaratmayı başardı. 1990’lı yıllara gelindiğinde ise oyun konsollarının ve arcade makinelerinin piyasaya hakim olmaya başladığına şahit olduk. Nintendo gibi marka değeri yüksek olan konsol firmaları küresel rekabeti lehine çevirmek için bu dönemlerde dünya şampiyonalarına sponsor olmaya başladı.

Günümüzde büyük turnuvalar ile adından sıkça söz ettiren MLG, Kuzey Amerika’da televizyondan yayınlanan ilk e-spor turnuvasını düzenleyerek e-spor tarihine geçmeyi başardı. 2006 yılında Halo 2 seri maçları U.S.A Network üzerinden canlı yayınlandı, ancak istenilen reyting seviyelerine ulaşılamaması nedeniyle yayınlar kısa bir süre sonra ekranlardan kaldırıldı. MLG’nin bir diğer başarısı ise e-spor internet üzerinden yayınlanan ve 2012 yılında gerçekleştirilen bahar şampiyonasında 4 milyondan fazla izleyiciye ulaşması olarak öne çıkıyor. Bu rakam ile birlikte e-spor dünyanın en önemli spor müsabakalarını izlenme oranları bakımından geride bırakmayı başardı.


TARİH
17.07.2021
OKUNMA
Bu Haber 190 Kez Okunmuş..
PAYLAŞ
Facebookta Paylaş Tweetle
Yazarın Diğer Yazıları